Passbeskrivningar

PASSBESKRIVNINGAR

Cirkelfys

Högintensivt pass där vi arbetar i olika stationer med olika tidsintervaller. Kroppen utmanas med hjälp av redskap och egen kroppsvikt.

Du anpassar intensiteten efter din dagsform och dina egna mål. Cirkelfys ger ökad kondition, styrka och förbättrad rörlighet.

 

Cirkelstyrka

Styrketräning utförs på stationer eller på plats med repetitioner. Fokus på styrka med egen kroppsvikt eller vikter. Passet innehåller blandade övningar som även ibland kan få upp pulsen.

 

Core

I detta pass tränar vi, stärker upp och stabiliserar, mag- och ryggpariet. Detta gör vi med hjälp av kroppen och eventuellt med vikter. Träningen är intensiv, men utförs i eget tempo. Övningarna kan göras på olika nivåer vilket gör att passet gynnar alla.

 

Funktionell träning intensiv – FTI

Här kombineras styrka, balans och kondition, du jobbar utifrån dina egna förutsättningar.

Vi jobbar intensivt med hela kroppen i stationer 20-60 sek, enskilt och i par.

 

Gympa

En effektiv timme där vi tränar upp styrkan, konditionen, balansen, rörligheten och koordinationen till härlig musik. En träningsform för ALLA!

 

HIIT

En form av träning där du presterar det maximala av din kropp.

Du varvar korta intervaller på 20-30 sekunder allt vad du orkar med en tid av vila och upprepar sedan samma procedur.

Vi jobbar med olika övningar där antingen kroppen eller träningsmaterial står för motståndet. Vi tränar uthållighet och kondition.

HIIT passen kan vardagsmotionär såväl som elitutövare träna tillsammans då du utgår från dig själv och din egen förmåga.

 

Muskelmix

Ett pass som inriktar sig på uthållighet och att jobba igenom hela kroppen.

Vi använder stång, fria vikter och den egna kroppen som redskap. Du jobbar med vikter helt utifrån just dina förutsättningar.

 

Muskelmix challenge (MMCH)

Som ovan, men här använder vi tyngre vikter och tränar explosiv styrka med intervallupplägg, ej till koreografi.

Detta pass är 75 min pga att vi på ett lugnt och säkert sätt ska hinna ta oss igen kroppens större muskelgrupper. MMCH passar alla som vill få en stark och stabil kropp,alla övningar går att individanpassa utifrån egen förmåga!

Muskelpass

Är inspirerat från ren traditionell styrketräning, där vi tränar muskler med hjälp av stänger, bräda, hantlar, KB, fria vikter, gummiband och den egna kroppsvikten för att öka muskelmassan och bli starkare.

Vi tränar upp styrkan i hela kroppen med eller utan redskap.

 

Step-Up

Stegkombinationer på Step-Up bräda. Passar alla med lite erfarenhet av aerobic och Step-Up. Avslutas med enkel stretch.

 

Spinning

En träningsform för alla. Allt från nybörjare till elitcyklist kan vara med på samma pass där man anpassar sig efter egen förmåga och dagsform.

Passen kommer att varieras under terminen mellan intervall och styrka till väldigt blandad musik.

 

Spinning/Styrka

Detta pass är 90 minuter. Först kör vi spinning (se beskrivning ovan) sedan går vi över och kör cirkelträning ca.

30 minuter. Cirkelträningen utförs med egen kroppsvikt och redskap. Övningarna utförs stationsvis och inom olika tidsintervaller. OBS, detta pass är oftast fullbokat.

Datum att lägga på minnet

 

 

AKTIVÈRADAGEN!

April 21, 2018

 

 

 

 

 

 

 

Gör dina internetköp via sponsorhuset.se och tjäna pengar till föreningen utan att det kostar dig en krona

Kontaktinformation

 

Parkgatan 5,

815 40 Tierp

 

Email: info@aktiveratierp.se

 

Orgnr: 802487- 9887